Jeep Patriot Forums banner

Schemat przekaźnika

11K views 18 replies 4 participants last post by  STDog  
#1 ·
Mam Jeepa Patriot z 2015 roku i mam problem ze znalezieniem schematu przekaźników, które znajdują się pod akumulatorem. Mam problem z losowym gaśnięciem i szarpaniem. Wymieniłem już nowe świece, czujnik położenia wału korbowego i nowy zawór PCV. Nie ma żadnych kodów błędów. Byłem dwa razy w serwisie i cały czas mówią, że nic się nie dzieje. Przełącznik kierunkowskazów powoduje włączenie się świateł w kabinie. Nie wiem, czy to ma z tym coś wspólnego, ale na razie chcę tylko spróbować dowiedzieć się, które przekaźniki mogłyby to powodować. Wszelka pomoc będzie bardzo mile widziana.
 
#15 ·
Okablowanie przekaźników znajduje się na schematach okablowania z 2014 roku:
View attachment 100851
@Sandstone Czy wiesz, gdzie znajduje się przekaźnik główny w obwodzie?
Powyższy schemat pokazuje piny 30 i 85, ale gdzie jest przewód sterujący (pin 86) i wyjście (pin 87/87a)?

Próba ustalenia, którymi obwodami steruje przekaźnik i co steruje przekaźnikiem.
 
#5 ·
Czy uszkodzony zawór PCV i dymienie mogą powodować zanieczyszczenie moich świec?
Jeśli jeździłeś tak przez jakiś czas, wyciągnąłbym świecę i sprawdził.

Jeśli chodzi o to, które świece, używałem niedrogich miedzianych Autolite.
Inni używali świec irydowych bez problemów, więc możesz to zrobić, jeśli chcesz.

Brak doświadczenia ze świecami E3, ale w tych silnikach nie sądzę, żeby zrobiły dużą różnicę pod względem mocy lub wydajności.
 
#4 ·
A jeśli tak, czy możesz polecić świecę zapłonową? Nie wiedziałem, czy powinienem włożyć świece irydowe, platynowe czy miedziane. Uważam, że tym razem włożyłem miedziane Champion. Core lub Autolite ICR lub jaka jest Twoja opinia na temat E3 Diamond Fire, które były w niej, gdy je pierwotnie wymieniłem?
 
#6 ·
A jeśli tak, czy możesz polecić świecę zapłonową? Nie wiedziałem, czy powinienem włożyć świece irydowe, platynowe czy miedziane. Uważam, że to, co włożyłem tym razem, to miedź Champion. Core lub Autolite ICR lub jaka jest Twoja opinia na temat E3 Diamond Fire, które były w nim, kiedy je pierwotnie wymieniłem?
Więc właśnie poszedłem i kupiłem czujnik położenia wału korbowego OEM, ponieważ mam problemy z gaśnięciem i wibracjami i włożyłem do niego tani z Advanced około 6 miesięcy temu. Nie zrobiłem tego sam, zrobił to mechanik. Właśnie poszedłem i kupiłem fabryczny. Czy jest coś, co muszę wiedzieć przed przystąpieniem do tej pracy? Czy jest jakaś procedura, którą muszę wykonać po jej wykonaniu?
 
#13 ·
Próbuję znaleźć inny przekaźnik online i to jest przekaźnik, który jest w moim Jeepie. We wszystkich, które znajduję, górna liczba się zgadza, ale numery z boku są różne. Czy to robi jakąś różnicę? Jakie jest znaczenie numeru bocznego?
 

Attachments

#18 ·
Jeśli dźwignia kierunkowskazu włącza światło w kabinie, prawdopodobnie ulega awarii. We współczesnych samochodach są one znane jako przełączniki multipleksowe. Zasadniczo jeden przewód zasilający i jeden przewód sygnału wyjściowego. Powiedzmy więc 5 V na wejściu, a następnie każda funkcja przełącznika ma rezystancję, aby zmienić wyjście. Włączenie prawego kierunkowskazu może wysłać z powrotem 1 V, lewego, może 2 V itp. Dyskretne wartości można dodać, aby TIPM wiedział, że zażądałeś wielu funkcji w tym samym czasie. Aktywacja światła w kabinie może wynosić 2,5 V, ale coś w twoim przełączniku wysyła 4,5 V, gdy użyłeś tylko lewego sygnału. Ale TIPM myśli, że zażądałeś obu. Mam nadzieję, że to ma sens.
 
#19 ·
Jeśli dźwignia kierunkowskazu włącza światło w kabinie, prawdopodobnie ulega awarii. We współczesnych samochodach są one znane jako przełączniki multipleksowe. Zasadniczo jeden przewód zasilający i jeden przewód sygnału wyjściowego. Powiedzmy więc 5 woltów na wejściu, wtedy każda funkcja przełącznika ma rezystancję, aby zmienić wyjście. Włączenie prawego kierunkowskazu może wysłać 1 wolt z powrotem, lewy, może 2 V itp. Dyskretne wartości można dodać razem, aby TIPM wiedział, że zażądałeś wielu funkcji w tym samym czasie. Aktywacja światła w kabinie może wynosić 2,5 V, ale coś w twoim przełączniku wysyła 4,5 V, gdy użyłeś tylko lewego sygnału. Ale TIPM myśli, że zażądałeś obu. Mam nadzieję, że to ma sens.
Tylko notatka, przełącznik nie komunikuje się z TIPM.

Przełącznik komunikuje się z zestawem wskaźników za pomocą LIN. Następnie klastr wysyła polecenia do TIPM za pomocą CAN.

O ile wiem, magistrala LIN jest sygnałem cyfrowym, a nie wieloma napięciami. Pojedynczy przewód, 0-12V
(w porównaniu do CAN, który jest sygnałem różnicowym dwuprzewodowym)