Jeep Patriot Forums banner

Hulp nodig bij het identificeren van een sensor

13K views 9 replies 6 participants last post by  jamielatuoforty  
#1 ·
Kan iemand mij helpen een sensor te identificeren die zich achter mijn motor bevindt en eruitziet als een sensor aan de ene kant en aan de andere kant in de transmissie is geschroefd? Mijn Jeep staat al twee maanden in de noodloop, de scanner stuurt de codes PO777 en PO722 uit en toen ik op zoek was naar slechte bedrading, vond ik dit. Het is allemaal verroest en de draden zijn broos
91005
Image
91006
91007
91009
91010
91011
91012
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

#3 ·
Bedankt zandsteen. Ik heb de scanner laten draaien en de codes PO777 Permanent magneet B vastgelopen en PO722 OSS geen signaal, betekent dat het vervangen van de transmissie? Als hij draait en ik hem in een versnelling zet, voel ik de transmissie in de versnelling schakelen, maar dan daalt het toerental totdat ik terugschakel naar de parkeerstand, dan loopt hij stationair prima. Gaat niet vooruit maar start wel en schakelt in verschillende versnellingen. Suggesties? Ik vervang morgen de bougies en probeer misschien de solenoĂŻden, dan de transmissiespoeling, de koelfilter en vervang deze met de juiste hoeveelheid cvt-vloeistof. (Dankzij uw aanbevelingen gisteren)

#4 ·
Hallo Jackiekay, De draden zien er niet slecht uit, alleen een roestige beugel. Uw Patriot veroorzaakt geen code voor de O2-sensor (of inefficiënte katalysatorcode), dus ik zou de O2-sensor die u op de bovenstaande foto's heeft, niet vervangen.

PO722 OSS-code is de "Output speed Sensor", deze bevindt zich op de transmissie. Ik zou beginnen met het vervangen van die sensor en/of het inspecteren van de draad/connector die naar de OSS gaat. Dit is een eenvoudige klus die u zelf kunt doen. Hopelijk lost dat uw P0722-probleem op. Afbeelding van de OSS hieronder.
91025

Als u echt een probleem heeft met magneetventiel B dat vastzit (PO777). U moet de vloeistof en de filter(s) in uw CVT ZO SNEL MOGELIJK vervangen en bidden dat dit het probleem oplost. U kunt het zelf doen voor ongeveer $130 dollar of het laten doen door een transmissiewerkplaats voor ongeveer $350 dollar.

Als dat het probleem niet oplost, heeft u mogelijk wat transmissiewerk nodig... de volgende stap zou een kleplichaamvervanging zijn (daar bevinden zich de magneetventielen). Dit is GEEN "doe-het-zelf"-klus, daarvoor moet u een transmissiewerkplaats vinden. En ga niet naar de dealer.

Laat ons weten hoe het gaat (of niet).

#5 ·
Hoi Jackiekay, De draden zien er niet slecht uit, alleen een roestige beugel. Uw Patriot veroorzaakt geen code voor de O2-sensor (of inefficiënte katalysatorcode), dus ik zou de O2-sensor die u op de bovenstaande foto's heeft, niet vervangen.

PO722 OSS-code is de "Output speed Sensor" (uitgangssnelheidssensor), deze bevindt zich op de transmissie. Ik zou beginnen met het vervangen van die sensor en/of het inspecteren van de draad/connector die naar de OSS gaat. Dit is een eenvoudige klus die u zelf kunt doen. Hopelijk lost dat uw P0722-probleem op. foto van de OSS hieronder.
View attachment 91025

Als u echt een probleem heeft met magneetventiel B dat vastzit (PO777). U moet de vloeistof en de filter(s) in uw CVT ZO SNEL MOGELIJK vervangen en bidden dat dit het probleem oplost. U kunt dit zelf doen voor ongeveer $ 130 dollar of het laten doen door een transmissiewerkplaats voor ongeveer $ 350.

Als dat het probleem niet oplost, heeft u mogelijk wat transmissiewerk nodig... de volgende stap zou een kleplichaamvervanging zijn (daar bevinden zich de magneetventielen). Dit is GEEN klus die u zelf kunt doen, daarvoor moet u een transmissiewerkplaats zoeken. En ga niet naar de dealer.

Laat ons weten hoe het gaat (of niet).
Bedankt TKPat, ik zal u op de hoogte houden wanneer ik erachter kom wat de problemen zijn.

#7 ·
Waar bevindt zich deze sensor? Ik heb precies dezelfde, de snelheidssensor van de automatische transmissie, ik heb die van ons net gekocht. Ik probeer de locatie ervan te vinden op een Jeep Patriot uit 2017
Als je vraagt naar de CVT (niet de automatische versnellingsbak met 6 versnellingen):
Image