Jeep Patriot Forums banner

Migająca kontrolka ciśnienia oleju

28K views 6 replies 4 participants last post by  Sandstone  
#1 ·
Wczoraj jadąc, słyszałem od czasu do czasu dzwonek. Ogólnie rzecz biorąc, w nowszych samochodach mogłaby to być gasnąca lampka i nie myślałem o tym, dopóki nie wróciłem do domu, żeby je sprawdzić.

Potem zapaliła się kontrolka oleju... I natychmiast zgasła... Kilka razy. Potem przez cały dzień migotała prawie cały czas i nieco niespójnie.

Doceniam dzwonek, kiedy coś oznacza, ale ponieważ kontrolka migotała, było to ciągłe "ding...ding...ding" jak otwarte drzwi. Z pewnością staje się to irytujące. Z moim łożyskiem koła wymagającym wymiany, jazda do domu była symfonią zawodzących elementów pojazdu. Cieszę się, że zachowałem resztki zdrowego rozsądku.

Skutkiem niskiego ciśnienia oleju jest katastrofalne zniszczenie wielu elementów silnika i wiedziałem, że muszę to szybko namierzyć. Moim początkowym założeniem było, że być może jest to przypomnienie o wymianie oleju, które złapało dziwnego buga. Następnego ranka zrobiłem wymianę oleju (mobile 1 synth 5-w20). Kontrolka wróciła bez żadnych zmian.

Następny krok, ponieważ migotała i nie słyszałem jeszcze żadnych oznak uszkodzenia elementów, wlałem trochę Lucas. Lucas powinien zagęścić olej na tyle, aby wytworzyć dodatkowe ciśnienie. Ponieważ właśnie zrobiłem wymianę oleju, nie miałem zbyt wiele miejsca na dodanie Lucas. Użyłem tylko około 1/3 qt i doprowadziło to poziom do górnej części strefy bezpieczeństwa. Nie chciałem dodawać za dużo. Kontrolka nadal irytująco migotała i dzwoniła bez zmian częstotliwości.

Ponieważ tylko migotała, założyłem, że nawet 1/3 qt stabilizatora Lucas zapewniłoby wystarczające dodatkowe ciśnienie, aby wyłączyć kontrolkę. Gdyby to zadziałało, mógłbym mieć kilka dobrych historii o rozbiórce i budowie... Ale tak się nie stało.

Teraz muszę wymienić czujnik. Dam wszystkim znać, czy to naprawi problem. Jeśli nie, podłączę manometr i odczytam ciśnienie w czasie rzeczywistym i stamtąd podejmę kolejny krok.

Mam nadzieję, że będę miał to jutro.

To nowy pojazd dla mnie i jeździłem nim krócej niż tydzień. Miałem z nim kilka innych problemów. Mam nadzieję, że nie jest to wskazówka, czego można się spodziewać po przyszłości Patriota.

Do wiadomości - to '07 2.4l 4wd.
 
#2 · (Edited)
Prawdopodobnie jest to Twój nadajnik. To powtarzający się problem z produktami Chryslera od lat. Sprawdź, czy wokół czujnika nie ma oleju i upewnij się, że przedmuchasz wtyczkę złącza odtłuszczaczem lub preparatem do czyszczenia styków, w przeciwnym razie problem nie zniknie. Miałem ten problem, więc powodzenia. Najlepiej sprawdzić za pomocą manometru, jeśli to możliwe.
 
#3 ·
Zadziałało.

Światło już się nie świeci... I co ważniejsze, dzwonienie ustało.

Dzięki za radę Lou, niestety nie zobaczyłem twojej rady, dopóki nie skończyłem instalować czujnika.

Naprawdę nie chcę tam wracać i tego spryskiwać. Mogę po prostu zobaczyć, jak to będzie przez jakiś czas. Jeśli znów się uruchomi, mogę po prostu wymienić go w ramach gwarancji w sklepie z częściami, a następnie użyć sprężonego powietrza.

Te cholerne śruby na kompresorze były udręką... Szczególnie ta w kierunku silnika. Może przegub obrotowy by pomógł.

Drugą frustrującą rzeczą w całej sprawie było ponowne znalezienie cholernego gwintowanego otworu dla nowego czujnika. Zajęło to tylko około 2 godzin od początku do końca, używając tylko narzędzi ręcznych (nie żeby można było tam włożyć zasilanie). Obejmuje to 5 minut zamiatania obszaru, na którym miałem pracować, i dobre 15-20 minut próbowania znalezienia mojej specjalnej nasadki.

Ogólnie rzecz biorąc, niezbyt trudne i dość proste.
 
#4 ·
Jeśli musisz tam wrócić, sprężone powietrze nie wystarczy, jeśli na stykach jest olej. Przekonałem się o tym na własnej skórze. Potrzebny będzie środek osuszający, taki jak CRC Qd electronic cleaner. Mam nadzieję, że wszystko jest już w porządku.
 
#7 ·
Bonjour, J’ai le même problème sur mon patriot de 2010. Le voyant d’huile clignote constamment et ding ding ding 🤣🤣🤣 Quel est le capteur que vous avez changé ? Merci à vous
Myślę, że to był czujnik ciśnienia oleju silnikowego.


Image