Jeep Patriot Forums banner

GreekPatriots - Electronic Systems (ESP etc)

4.9K views 23 replies 5 participants last post by  spi8a  
#1 ·
Κάνω την αρχή στα ελληνικά threads, με ένα θέμα που συζητάμε τελευταία και θα συζητάμε πολύ ακόμη. Τη λειτουργία του ESP, την μερική ή πλήρη απενεργοποίησή του και την επιλογή του ESP κατά περίπτωση. Στα επόμενα posts θα προσπαθήσω να βάλω ως quotes τα σχετικά posts που έχουμε κάνει.
Έχουμε ούτως ή άλλως σε εκρεμότητα το αν απενεργοποιείται πλήρως στα μοντέλα του '08 και τι πρέπει να γίνει από τους τεχνικούς για να διορθωθεί. Επίσης στο συγκεκριμένο θέμα, μπορούμε να συζητήσουμε για οποιοδήποτε ηλεκτρονικό σύστημα του αυτοκινήτου, τυχόν προβλήματα ή απορίες μελλοντικά.
 
#2 ·
Αλεξη προσθεσε και ηλεκτρολογικα αλλα και για ηχοσυστηματα. Μα κρατησουμε την δικη τους δομη που θα μας ειναι πιο ευκολο στην αναζητηση αργοτερα
 
#3 ·
12-15-2008, 03:10 PM
Γιώργο και Αλέξη, {...}
Θα συνιστούσα και στους δυο σας την προσοχή (αφού έχετε χωμάτινο προσανατολισμό) στη λειτουργία "ESP full off". Τα Patriots που έχουν κατασκευαστεί το 2008 ΔΕΝ επιτρέπουν πλήρη απενεργοποίηση του ESP. Εάν έχετε κάποιο από αυτά (το πιθανότερον), θα πρέπει να πάτε με το ανάλογο TSB τυπωμένο στο -εξουσιοδοτημένο, εννοείται- συνεργείο του αντιπροσώπου σας για να σας το ρυθμίσουν. Γίνεται ηλεκτρονικά. {...}
Σημείωση: αφήνω το τμήμα των post που αφορούν το θέμα μας και τοποθετώ {...} για να φαίνεται η επέμβασή μου, μην αλλάζω και τα γραφόμενα. Πριν το quote αναγράφω και την ημ/νία αν χρειαστεί τυχόν να ανατρέξουμε στο original.
 
#4 · (Edited)
1-12-09 ωρα 07:19 pm αριθμος post 243

Σε αυτο το link που εδωσε ο Βαγγελης (deres) ειναι το σχετικο TSB ωστε να μπορειτε να το τυπωνετε και να πηγαινετε στον αντιπροσωπο σας για διορθωση του ESP

To τελευταίο TSB μπορείς να το βρείς εδώ:
http://www.wkjeeps.com/misc/Patriot/TSB/tsb_0500408.pdf
 
#5 ·
01-08-2009, 11:36 AM
{...}
Παιδια το esp απενεργοποιειται σε 2 στασεις. Το γνωρίζετε;
{...}
01-08-2009, 03:22 PM
Όντως, το ESP έχει 2 σκάλες. ESP partial off και ESP full off. Νομίζω στην πρώτη περίπτωση απλώς πατάς το διακόπτη, ενώ στη δεύτερη τον κρατάς πατημένο για λίγο. Απ'ότι έχω διαβάσει στο forum όμως κατά καιρούς, η λειτουργία "ESP full of" έχει πρόβλημα και δε δουλεύει στα Patriots που έχουν κατασκευαστεί πριν τον Ιούλιο του 2008.
Αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα σε γλιστερές αναβάσεις (ακόμα και σε άσφαλτο) γιατί το γ@#$%ο το ESP φρενάρει τους τροχούς που σπινιάρουν, το αμάξι δε μπορεί να ανεβάσει πάνω από 2000 στροφές (το Petrol, για το Diesel δεν ξέρω) και μουλαρώνει, ξεφτιλίζοντάς σε χωρίς λόγο.
Η μυρωδιά από το συμπλέκτη που ανέφερε ο Αλέξης κατά την ανάβασή του στην πλαγιά, μπορεί να ήτανε και από τα τακάκια (αν και δεν το πιστεύω, γιατί ανέφερε ότι οι τροχοί του σπινιάρανε). Εγώ την έχω πατήσει έτσι και πήγα στην αντιπροσωπεία να μου το φτιάξουνε με το ανάλογο TSB τυπωμένο, αλλά δεν ήξερε κανείς τίποτα και το αφήσαμε για το πρώτο service...
 
#6 ·
01-08-2009, 05:56 PM
Το δοκίμασα να το κρατήσω πατημένο για το esp full off, αλλά δεν έγινε κάτι διαφορετικό. 2000 στροφές για το diesel είναι αρκετές. Παίζει στο δικό μου να απενεργοποιείται μόνο εν μέρει ε?
01-09-2009, 12:21 PM
Το ξαναδοκίμασα για να το επιβεβαιώσω. Λοιπόν, το σύστημα έχει ως εξής:
1. Πατάς στιγμιαία το πλήκτρο ESP και απλώς ανάβει η πορτοκαλιά ένδειξη με το "τρεκλίζον" αμαξάκι στο ταμπλώ. Το ESP είναι μερικώς απενεργοποιημένο.
2. ΣΤΑΜΑΤΗΜΕΝΟΣ εντελώς, πιέζεις και κρατάς το πλήκτρο ESP. Θα ανάψει μια ένδειξη στο display του στροφόμετρου "ESP OFF". Το ESP υποτίθεται ότι είναι πλήρως απενεργοποιημένο. Για να το ενεργοποιήσεις, απλώς ξαναπατάς το πλήκτρο ESP στιγμιαία.
Τα παιδιά στο forum λένε ότι η ένδειξη "ESP OFF" ψεύδεται και θέλει φτιάξιμο από τον εγκέφαλο (το TSB που λέγαμε...)
 
#7 ·
01-09-2009, 09:06 PM
ESP ΟFF Σε μερικως απενεργοποιημενο, μου ειπε, μπαινει οταν κινεισαι και πατησεις το ESP OFF αναβει το "τρεκλιζον" αυτοκινητο. Οταν εισαι σταματημενος και το πατησεις το ESP OFF τοτε απενεργοποιειται πληρως και αναβει και παλι η ιδια ενδειξη. Αυτες ηταν οι απαντησεις απο τον πωλητη.

{...}
 
#8 ·
01-12-2009, 10:53 AM
Δεν έχω διορθώσει τίποτα. Απλώς, υποψιασμένος από διάφορα posts από Αμερικάνους χρήστες κυρίως, τύπωσα το TSB που αφορά στο φτιάξιμο του "ESP off" και πήγα να ρωτήσω στην αντιπροσωπεία. Φυσικά, τα παιδιά στη reception του service δεν το είχαν ξανακούσει, εγώ βιαζόμουνα υπερβολικά και έπρεπε να φύγω κι έτσι το αφήσαμε για το πρώτο service. Σαν απάντηση στον Αντώνη που ρώτησε σχετικά, τα TSB δεν είναι ανακλήσεις, είναι "επίσημες" τεχνικές λύσεις σε πιθανά προβλήματα που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα και είναι στη διακριτική ευχέρεια κάθε αντιπροσωπείας να τα εφαρμόσει χωρίς να το ζητήσεις. Από τη στιγμή όμως που θα πας με το TSB ανά χείρας και σου διαγνώσουν το πρόβλημα, είναι υποχρεωμένοι να το φτιάξουν χωρίς χρέωση.
Διαβάζοντας αυτές τις μέρες πάντως πιο διεξοδικά τα threads για το ESP off (πιο διαφωτιστικό το http://www.jeeppatriot.com/forum/showthread.php?t=9895) κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το δικό μου αφού αποδέχεται (εν στάσει με νεκρό) την εντολή "esp off", δεν πρέπει να έχει πρόβλημα. Το κακό είναι ότι δεν το έχω δοκιμάσει σε χιόνι για να το τσεκάρω, και δεν θέλω να πηγαίνω τζάμπα στην αντιπροσωπεία να τους κάνω τον έξυπνο...
Κάτι που ανέφερε ο Αλέξης για το ότι θα ήταν καλύτερο σε χιονισμένη-γλιστερή διαδρομή να είναι ενεργοποιημένο το ESP, μάλλον έχει δίκιο και αυτό γιατί στον πάγο επεμβαίνει το TCS (Traction control) που είναι μέρος του ESP και κάνει θαύματα. Συμφωνώ ότι το ESP πρέπει να απενεργοποιείται μόνο σε extreme καταστάσεις, ή όταν θέλεις να κάνεις ταρζανιές. Ο Γιώργος που ανέφερε κάτι γλιστρήματα στο χιόνι, πιστεύω ότι οφείλονται περισσότερο στα ελαστικά - που παρεπιπτόντως καθορίζουν κατά 90% τις off-road δυνατότητες οποιουδήποτε αυτοκινήτου. Στα threads των Αμερικάνων δε θα δείτε ποτέ αναφορές σε θέματα συμπεριφοράς ελαστικών στο χιόνι, γιατί εκεί με το που μπαίνει ο χειμώνας αλλάζουν σε winter tires, και το θεωρούν αυτονόητο.
{...}
 
#9 ·
01-12-2009, 06:37 PM
Βαγγελη πρωτον που το βρηκες το TSB ωστε να το τυπωσω και εγω για να παω την Πεμπτη που εχω ραντεβου με το συνεργειο για να μου τοποθετησουν τους αισθητηρες παρκαρισματος. Την Παρασκευη το πηρα και εφυγα, ενημερωνοντας τους οτι απο Δευτερα θα κλεισουμε ραντεβου για την τοποθετηση. Οποτε αφου θα παω να μου διορθωσουν το προβλημα.
Δευτερον, οταν εισαι σταματημενος και πατας το κουμπι του ESP OFF συνεχομενα που σου εμφανιζει το μηνυμα για την πληρη απενεργοποιηση του ESP. Αναβει το σπινιαρισμενο jeepακι ή στο στροφομετρο σου το βγαζει σε display διπλα απο το 4WD.
Θα ηθελα τα φωτα σου και παλι και στις δυο περιπτωσεις

Οσον αφορα το ζητημα των ελαστικων συμφωνω απολυτα με τον Βαγγελη οτι τα ελαστικα ειναι το Α και το Ω. Για αυτο αλλωστε τοσο καιρο συζηταω και ψαχνομαι πανω σε αυτο το θεμα. Γιατι τα ελαστικα που φοραει το patriot μας, ολων εννοω, ειναι 100% ασφαλτινα. Οποτε για χιονι, χωμα, λασπη κλπ δεν κανουν με τιποτα. Με ρισκο κανεις οτι κανεις.
01-12-2009, 07:19 PM
To τελευταίο TSB μπορείς να το βρείς εδώ:
http://www.wkjeeps.com/misc/Patriot/TSB/tsb_0500408.pdf



Στο συνεχόμενο πάτημα σου βγάζει γραμμένο στο καντράν του στροφόμετρου "ESP OFF". Το πορτοκαλί αμαξάκι δεν το βγάζει...
 
#10 ·
01-13-2009, 09:10 AM
Και εμένα στο συνεχόμενο πάτημα δεν κάνει τίποτε περισσότερο. Καμία ένδειξη esp off. Βέβαια στο partial-off αφήνει μόνο το tcs, το οποίο δεν εμποδίζει σε κάτι. (Πέρα από το να κάνεις μπατιλίκια)
 
#11 ·
Δεν έβαλα όλα τα post, γιατί ήταν αρκετά, μόνο αυτά που δίνουν μια ροή στη μέχρι τώρα συζήτησή μας. Αν έχω παραλείψει κάτι σημαντικό, ζητώ συγγνώμη γιατί είναιπερασμένη η ώρα. Αν μου το υποδείξετε όμως θα κάνω edit και θα το βάλω στην κατάλληλη σειρά (χρονική). Γιώργο απ' ό,τι κατάλαβες βασιζόμαστε όλοι σε σένα, τι θα σου πουν για το esp-off.
 
#13 ·
Πηγα σημερα συνεργειο για να μου τοποθετησουν τους αισθητηρες παρκαρισματος αλλα και για το ESP. Ειχα μαζι μου το TSB τυπωμενο αλλα δεν χρειαστηκε μιας και εκαναν ελεγχο στον υπολογιστη τους, online αντιπροσωπων με recall's και ΤSΒ. Πληκτρολογησαν τον αριθμο πλαισιου μου και ελεξγαν αν υπηρχε TSB για το ESP. Τους βγηκε TSB που ηταν ακριβως ιδιο με αυτο που ειχα μαζι μου και προχωρησαν αμεσως στην διορθωση του προβληματος. Στο συγκεκριμενο συνεργειο δεν μου εφεραν καμμια αντιρρηση και ουτε ειπαν κατι. Μια χαρα λοιπον και χωρις κανενα προβλημα.
Η ενδειξη για την πληρη απενεργοποιηση του ESP εμφανιζεται στον χιλιομετρητη δηλ. εκει που μας γραφει ποσα χιλιομετρα εχουμε κανει. Συγκεκριμενα εμφανιζεται το μυνημα "ESP OFF" που σημαινει οτι ειναι πληρως απενεργοποιημενο. Η μερικη απενεργοποιηση ειναι το πορτοκαλι σπινιαριστο αυτοκινητακι.
Τωρα ηρθε η σειρα σας να διορθωσετε το προβλημα οσοι το εχετε.
 
#14 ·
Πηγα σημερα συνεργειο για να μου τοποθετησουν τους αισθητηρες παρκαρισματος αλλα και για το ESP...
Άρα Γιώργο η διαδικασία είναι απλή...να φανταστείς σε κάποιον στο forum από την Αμερική, του ζητήσανε να πληρώσει...
Καλορίζικο λοιπόν και καλοδούλευτο!
Εγώ τώρα που μου βγάζει έτσι κι αλλιώς την ένδειξη "ESP OFF" πρέπει να πάω να μου το κοιτάξουν ή όχι???:doh:
 
#15 ·
Πολύ ευχάριστα τα νέα σου Γιώργο. Στην περίπτωσή μου βέβαια πρέπει να περιμένω μέχρι να μαζέψω 2.500-3.000 χλμ για να έρθω Πάτρα για αλλαγή λαδιών και να τους πω και για το ESP να το φτιάξουν.

Βαγγέλη πότε έχεις το επόμενο service? Αν δεν αργεί περίμενε έως τότε και πες τους να ελέγξουν το TSB. Εμένα πάντως δεν το εμφανίζει καθόλου.
 
#17 ·
Αλεξη ποιος σου ειπε για αλλαφη λαδιων στα 2.500 χλμ. Απλο ελεγχο θα κανουν στο patriot και τιποτα αλλο. Κοιτα μην σου αλλαξουν λαδια απο τωρα. Αλλαγη λαδιων καθε 15.000 χλμ μου ειπαν.
 
#20 ·
Καλημέρα!
Κι εγώ είχα -μέχρι χθες- το εν λόγω πρόβλημα!Πήγα στην αντιπροσωπεία για αναβάθμιση λογισμικού.Έβαλα ένα Ubuntu και τέλος(πλάκα κάνω!). Τώρα υπάρχει πλέον και η πλήρης απενεργοποίηση του ESP( στο καντράν τουλάχιστον).Το δοκίμασε κανείς αν δουλεύει στην πράξη;
 
#21 ·
Το δικό μου δεν το έχω επιδιορθώσει ακόμη, οπότε δεν μπορώ να σου απαντήσω. Έχω δοκιμάσει όμως το partial-off σε κάποιες δύσκολες καταστάσεις όχι όμως τόσο σοβαρές για να με βοηθήσει. Το κλείδωμα της τετρακίνησης ήταν αρκετό σε αυτές. Εξ' άλλου η έλλειψη διαφορικών στους άξονες είναι ορατή πολύ πριν χρειαστεί το esp-off. Θα το χρησιμοποιούσα μόνο για κόλλημα σε λάσπη ή άμμο.
 
#22 ·
Φιλε vradelos δουλευει κανονικοτατα και το εχω δοκιμασει κιολας. Το ειχα και εγω το προβλημα και το διορθωσα. Το εχω ποσταρει και παραπανω τι ακριβως γινεται και τι παιζεται
 
#23 ·
Λοιπον παιδες, απολογούμε που αργησα αλλα. Σε πλήρη στάση το πατάς μία και αναβει το τρεκλιζον αυτοκινητάκι. Όπως είναι αναμμενο το πατάς και το κρατάς πατημένο. Το λαμπάκι θα σβήσει και θα ανάψει μετά ξανά με το esp αυτή την φορά πλήρως απενεργοποιημένο. Οταν Πηγατε στην αντιπροσωπία το μονο που κάνουν είναι να ενημερώνουνε το AVIC να αναγράφει ESP OFF μετά την διαδικασία αυτή.
 
#24 ·
Διορθωνουν την ενδειξη ωστε να ξερεις ποτε ειναι πληρως απενεργοποιημενο και ποτε ειναι μερικως απενεργοποιημενο. Απο εκει και περα ομως δεν ξερω αν διορθωνεται και η εντολη που δινεται για το esp μιας και πριν αναβε μονο το πορτοκαλι αυτοκινητακι της μερικης απενεργοποιησης οποτε δεν ηξερες αν ειχε απενεργοποιηθει πληεως ή οχι. Και αν λειτουργουσε φυσικα. Το ζητημα ειναι να δινεται και η σωστη εντολη στον εγκεφαλο για να απενεργοποιει, πληρως, σωστα το esp.